Plynné prostředí nepředstavuje pro kmit struny žádný odpor. V různých plynech pak dochází pouze k různě rychlému šíření zvuku, nicméně frekvence (výška tónu) zůstává stejná - v atmosféře helia bychom slyšeli tón o trochu dříve (dorazil by k nám od hudebníka dříve), než je tomu tak ve vzduchu, a v atmosféře SF6 by do našeho ucha dorazil na strunu zahraný tón později. Dokonce i při zaplynování rezonanční skříňky hudebního nástroje nedojde k žádné významné změně zvuku - maximálně se trochu změní barva tónu (skladba vyšších harmonických frekvencí, echo), ale neškolené ucho nepozná rozdíl, viz např.:
https://www.youtube.com/watch?v=YCL9xJtksKM
Jiná situace nastává, pokud je tón v hudebním nástroji vyluzován pohybem plynu, jako je tomu v dechových nástrojích - tam dojde k významné změně, viz např.:
https://www.youtube.com/watch?v=bKt81ZSMADE&pbjreload=10