Reklamační řád
Reklamační řád internetového obchodu Univerzity Karlovy v Praze, Přírodovědecké fakulty
(dále jen PřF UK).
1. Tento reklamační řád byl zpracován dle z.č. 40/1964 Sb., ve znění pozdějších předpisů (Občanský zákoník) a z.č. 634/1992 Sb., ve znění pozdějších předpisů (Zák. o ochraně spotřebitele) a vztahuje se na spotřební zboží (dále jen "zboží"), u něhož jsou uplatňována práva kupujícího z odpovědnosti za vady (dále jen "reklamace").
2. Prodávajícím je Univerzita Karlova v Praze, Přírodovědecká fakulta, Albertov 6, 128 43 Praha 2, IČ: 00216208, DIČ: CZ00216208. Kupující je subjekt, který s prodávajícím uzavřel smlouvu o koupi zboží.
3. Na kupujícího, který není spotřebitelem (podnikatelský subjekt), může prodávající aplikovat přiměřeně tento reklamační řád, jinak se práva plynoucí z odpovědnosti za vady řídí uzavřenou smlouvou a z.č. 513/1991 Sb., ve znění pozdějších předpisů (Obchodní zákoník).
4. Tento reklamační řád vymezuje a upřesňuje práva a povinnosti prodávajícího a kupujícího. Vznikne-li na zboží dodaném přes e-shop PřF UK, který je provozován na http://www.prirodovedci.cz/eshop, reklamační důvod, může kupující uplatnit reklamaci písemně nebo elektronicky.
5. V případě, že zboží při převzetí kupujícím není ve shodě s kupní smlouvou (dále jen „rozpor s kupní smlouvou“), má kupující právo na to, aby prodávající bezplatně a bez zbytečného odkladu zboží uvedl do stavu odpovídajícího kupní smlouvě, a to podle požadavku kupujícího buď výměnou zboží, nebo jeho opravou; není-li takový postup možný, může kupující požadovat přiměřenou slevu z ceny zboží nebo od smlouvy odstoupit. To neplatí, pokud kupující před převzetím zboží o rozporu s kupní smlouvou věděl nebo rozpor s kupní smlouvou sám způsobil.
6. Kupující je povinen zboží dodané prodávajícím prohlédnout a zkontrolovat bez zbytečného odkladu po převzetí. V případě, že se po převzetí zboží kupujícím vyskytnou v záruční době vady zboží, může kupující uplatnit svou oprávněnou reklamaci. Reklamovat zboží lze buď písemně (na adrese: Univerzita Karlova v Praze, Přírodovědecká fakulta, Oddělení vnějších vztahů, Albertov 6, PSČ 128 43 Praha 2) nebo elektronicky na adrese eshop@prirodovedci.cz.
7. Délka záruční doby se řídí platnými ustanoveními zákona. Pokud není uvedeno výrobcem jinak (a jde-li o spotřebitele, není-li uvedena lhůta delší), činí tedy 24 měsíců a začíná běžet dnem převzetí zboží.
8. Prodávající odpovídá za vady, které má zboží při převzetí a za materiálové nebo výrobní vady, které se vyskytnou po převzetí v záruční době.
9. Záruku nelze uplatnit v následujících případech:
10. Oznámení o vadách musí obsahovat: jméno (název, firmu) kupujícího, adresu (u podnikatelského subjektu nebo organizace IČ), kontaktní telefon, případně e-mail, číslo objednávky a popis závady nebo důvod reklamace. K reklamačnímu řízení je nutné předložit kopii faktury nebo doklad o dodání a zaplacení zboží, jehož vady jsou reklamovány.
- Vypršela-li u reklamovaného zboží záruční doba přede dnem uplatnění reklamace – záruka zanikla.
- Vada vznikla nevhodným používáním zboží.
- Vada vznikla nedodržením pokynů stanovených výrobcem.
- Vada vznikla neodbornou instalací, zacházením, obsluhou, manipulací nebo zanedbáním péče o zboží.
- Vada vznikla provedením neoprávněného zásahu do zboží či jiných úprav bez svolení výrobce.
- Zboží bylo poškozeno živly.
- V závislosti na druhu vad a za podmínek stanovených obecně závaznými právními předpisy, zejména pak Občanským zákoníkem, Zákonem o ochraně spotřebitele, popř. Obchodním zákoníkemmá kupující:
- jde-li o vadu odstranitelnou, právo na bezplatné, řádné a včasné odstranění vady, právo na výměnu vadného zboží nebo vadné součásti, není-li to vzhledem k povaze vady neúměrné, a není-li takový postup možný, právo na přiměřenou slevu z kupní ceny nebo odstoupit od kupní smlouvy,
- jde-li o vadu neodstranitelnou bránící řádnému užívání zboží, právo na výměnu vadného zboží nebo odstoupit od kupní smlouvy,
- jde-li o vady odstranitelné vyskytující se ve větším počtu nebo opakovaně a bránící řádnému užívání zboží, právo na výměnu vadného zboží nebo odstoupit od kupní smlouvy,
- jde-li o jiné vady neodstranitelné a nepožaduje-li výměnu věci, právo na přiměřenou slevu z kupní ceny nebo odstoupit od kupní smlouvy.
11.Prodávající je povinen reklamaci vyřídit nejpozději do 30 dnů od jejího uplatnění pokud se prodávající s kupujícím nedohodne jinak. Tato doba se prodlužuje o dobu, po kterou nedodal kupující všechny podklady nutné k reklamaci a uvedené v tomto reklamačním řádu.
12. Předmětem reklamace nemohou být námitky k obsahu knih.
Výše uvedený reklamační řád je platný od 5. 6. 2012.
Změny jsou vyhrazeny.
Upozornění:
Při přebírání zásilky od doručovatele (např. Česká pošta, s.p., kurýr) si dodané zboží vždy pečlivě prohlédněte. Je-li obal zásilky poškozen, rozbalte přímo před doručovatelem zásilku. Pokud je obsah nepoškozen, převezměte zásilku a zaplaťte.
Je-li však poškozen i obsah, nepřebírejte a neplaťte za zásilku, sepište na místě Protokol o nepřevzetí poškozené zásilky. Škodu v daném případě hradí doručovatel. Pokud jste převzali a zaplatili zásilku a po jejím otevření zjistili, že je její obsah poškozen, tak nejpozději následující pracovní den po převzetí zásilky kontaktujte doručovatele a reklamaci takto poškozeného zboží řešte s doručovatelem. Opět sepište protokol o poškození zásilky.