Geologický den 2022 na ČGS
Během interaktivního programu si budete moci vyzkoušet, co všechno lze v geologii využít – od mikroskopu a specializovaných analýz, přes tradiční vybavení v terénu až ke dronům a snímkům z družic. Vstup zdarma!
Dne 11. října 2012 se bude v budově Přírodovědecké fakulty UK v Praze konat přednáška s názvem "Národní park Podyjí - biodiverzita v kontextu divočiny".
Přednáška začíná od 10,40 hodin v Mineralogické posluchárně v 1. patře budovy, Albertov 6, Praha 2. Povede ji Mgr. Lenka Reiterová, Ing. Martin Škorpík a Ing. Petr Vančura ze Správy NP Podyjí.
Přednáška hledá odpověď na otázku, jak sladit ochranu samovolných procesů se zachováním pestrosti přírody.
Před 20 lety byl zřízen Národní park Podyjí s hlavní myšlenkou postupného ponechání území samovolnému vývoji. Samovolné procesy však nezaručí zachování celé šíře biodiverzity. Chceme-li při podpoře samovolných procesů chránit také určité citlivé druhy, biotopy, případně blokovaná sukcesní stadia, je nutné samovolné procesy za určitých okolností omezovat. Jaká je vhodná míra takového omezení (procento území, lokalizace, frekvence …)? Jak hodnotit úspěšnost opatření? Jaká jsou východiska v mezinárodním, legislativním a odborném kontextu?
Přednáška je součástí celého kampaně DNY PODYJÍ V PRAZE, kterou pořádá se svými partnery Ministerstvo životního prostředí ČR.
Dominika Pospíšilová
Během interaktivního programu si budete moci vyzkoušet, co všechno lze v geologii využít – od mikroskopu a specializovaných analýz, přes tradiční vybavení v terénu až ke dronům a snímkům z družic. Vstup zdarma!
V jeden den na jednom místě to nejzajímavější ze světa přírodních, technických a společenských věd i praktické využití vědy v každodenním životě.
Je to hrozně jednoduché, stačí se zaregistrovat, vyplnit o sobě všechny údaje a my ti pošleme Kartu přírodovědce s tvým jménem, na kterou můžeš čerpat mnoho výhod.
Katalog pro učitele je nabídkový systém, kde si zaregistrovaný učitel může zapůjčit odborné přístroje, objednat praktická cvičení nebo přednášky pro studenty.